FANDOM

ImagesCA22BF2O.jpg
Daxter-evo-1-.jpg

Daxter hahmo ensimmäisessä pelissä vasemmalla ja uudemmissa oikealla

Tarkoititko: Daxter (Peli)

Jakin paras kaveri Daxter ei ole aina ollut näätämäinen eläin vaan hän putosi dark eco sammioon ja muuttui ottseliksi. Jak ja Daxter: kadonnut maailma pelissä Daxter pystyy muuttumaan Dark Daxteriksi.

Jak and Daxter: Precursor Legacy Muokkaa

Ensimmäisestä pelistä lähtien Daxter on ollut Jakin äänekäs sidekick. Daxter on usein ollut slapstick-huumorin uhrina peleissä. Toisin, kuin Jak, Daxter pyrkii olemaan aina esillä. Toisin kuin Jak, Daxteria ei innostanut visiitti Misty Islandilla, mutta Jak päätti kivenkovaan mennä sinne. He löysivät sieltä Dark Eco-altaan, johon Daxter lopuksi onnistui putoamaan ja muuttui Ottseliksi.

Daxter Muokkaa

Daxter; "Don't worry, Jak! I'll save you before ya know it!"

Peli sijoittuu niihin kahteen vuoteen, jotka turhaantuivat Jakin pelastamisessa. Pelin aikana Daxter tutustuu ystäviinsä, kuten Osmoon ja Taryniin.

Jak II Muokkaa

Daxter; "Okay, I swear. That's the last time I ever... EVER! Touch any stupid precursor crap!"

Kahden vuoden aikana Daxterin persoonallisuus ei ole järin muuttunut, vaan Daxter on samanlainen hölösuu, kuin aikaisemmissakin osissa. Pelissä on Daxteriin kohdistuvan slapstick-huumorin lisäksi vakiovitsinä Daxterin nautinto Tornin ärsyttämiselle.

Jak 3 Muokkaa

Jak; "Daxter?"

Daxter; "Don't thank me, I'm only here, because you wouldn't last a second without me."

Kolmannessa pelissä Daxterin jo entisestään suuri osa muuttuu korvaamattomaksi, sillä häntä tarvitaan nyt paljon enemmän, kuin aikaisemmissa osissa. Daxter vakavoituu pelin kulkua myöten hieman, mutta on silti äänekäs ja humoristinen. Pelin vakiovitsejä Daxterillä on hänen riitansa Peckerin kanssa ja itseensäkohdistuva slapstick-huumori.Lopussa hän saa myös housut.

Jak X Muokkaa

Jak X:ssä Daxter on edelleen Jakin sidekick. Hänen osansa pelattavuudessa on pienentynyt, mutta Daxterin rooli juonessa on edelleen vitsailevana ja äänekkäänä Ottselina. Suuren osan pelin kulusta Daxter on pessimistinen ja epävarma voiton todennäköisyydestä.

Jak and Daxter: Lost Frontier Muokkaa

The Lost Frontierissa Daxterin osuus on taas korvaamaton, Jakin Dark Eco-voimien poissaollessa Daxter saa uusia Dark Daxter-voimia tilalle. Oltuaan yhteydessä Dark Econ, Daxter kasvaa parin metrin mittaseksi ja piikikkääksi hirviöksi, jonka voimat ovat pikkusen pienemmät, kuin Dark Jakillä.

Henkilökohtaisia suhteita Muokkaa

  • Jak - Paras ystävä, aisapari ja tallikaveri
  • Tess - Tyttöystävä, Daxter on paikoin uskoton tätä kohtaan.
  • Ashelin - Ihastuksen kohde, liittolainen, tallikaveri ja ystävä
  • Samos Hagai - Isähahmo, ystävä ja liittolainen, Daxterilla paikoin kivinen suhde tämän kanssa.
  • Keira Hagai - Ystävä, tallikaveri ja liittolainen, Daxter yritti lähestyä Keiraa ensimmäisessä pelissä
  • Torn - Ystävä, tallikaveri ja liittolainen, paikoin kivinen suhde hänen kanssaan.
  • Pecker - Kilpailija
  • Sig - Ystävä, tallikaveri ja liittolainen
  • Seem - Ystävä ja liittolainen
  • Rayn - Tallikaveri

Muissa peleissä Muokkaa

Daxter on nähty myös muissa peleissä kuin J&D pelisarjassa.

Daxter-pain-cameo-1-.jpg

Daxter on ladattava pelihahmo Pain pelissä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki