FANDOM

Jak II logo.png

Pelin logo

Jak 2 renegade on toinen Jak ja daxter pelisarjan peli
Jak-2-Renegade-PS2-1-.jpg

Juoni Muokkaa

Jak II:sen tarina on paljon syvempi ja moniulotteisempi kuin ensimmäisessä osassa, ja paljastaa uutta tietoa myös ensimmäisestä osasta. Peli sisältää paljon enemmän dialogia kuin edeltäjänsä, ja nyt myös edellisessä pelissä mykkänä ollut päähahmo Jak puhuu.

Tarina lähtee käyntiin, kun Jak ystävineen matkustaa ajassa 500 vuotta tulevaisuuteen. He löytävät itsensä valtavasta Haven Citystä, tulevaisuuden dystopiasta. Kaupungin vartijat, Krimzon Guard, ottavat kaupungin hallitsija paroni Praxiksen käskystä Jakin kiinni ja sulkevat hänet vankilaan. Vankila-aikanaan Jakille tehdään kokeita dark eco -aineella., jonka seurauksena Jak pystyy kerättyään tarpeeksi dark ecoa muuttumaan voimakkaaksi, mutta hallitsemattomaksi Dark Jakiksi. Kahden vuoden kuluttua Jakin paras ystävä Daxter auttaa hänet pakoon vankilasta. Heti paon jälkeen he törmäävät Kor-nimiseen vanhukseen, joka onkin itse asiassa Haven Cityä uhkaavien Metal Head -olioiden johtaja. Korin seurassa on pieni poika, ja myöhemmin pelissä selviää hänen olevan Jak nuorempana. Jak liittyy vastarintaliikkeeseen, joka vastustaa kaupungin tyrannimaista hallitsijaa, ja taistelu alkaa. Samalla hän joutuu taistelemaan kaupunkia uhkaavia Metal Head -olioita vastaan.

Myöhemmin käy ilmi, että Jak ja tietäjä Samos asuivat itse asiassa Haven Cityssä, mutta pakenivat rauhalliseen menneisyyteen (jossa ensimmäinen peli tapahtui) valmistelemaan Jakia taisteluun Metal Headeja vastaan. Lopulta koko tarina kiertyy eräänlaisen aikaparadoksin ympärille.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki