FANDOM

200px-Samos Hagai-1-

vanhempi Samos

200px-Young Samos-1-

Nuori Samos

00026-1-

Samos Hagai esiintyy ensimmäisessä Jak-trilogiassa viisaana, mutta kärttyisenä tietäjänä. Hän on Jakin ihastuksen, Keiran isä, sekä Jakin ja Daxterin  oletettu kasvattaja. Samos on myös yksi harvoja hahmoja joiden sukunimi on tiedossa.

Luonne Muokkaa

Hyväntahtoinen mutta paikoin tahditon ja äkkipikainen Samos toimii mielellään kulissien takaa. Hän viettää paljon aikaa itsekseen mietiskellen ja meditoiden maailmanmenoa, muttei kuitenkaan säästele sanojaan jos hänellä asiaa on. Samos on paikoin myös hyvin lyhytpinnainen, erityisesti Daxterin suhteen.

Ulkonäkö Muokkaa

Samos Hagailla on vihreä iho joka johtuu Green ecolle liiallisesta altistumisesta. Hänen hiuksissaan oleva elävä tukki inspiroi tietäjää vihreän econ tutkimisessa. Hänellä on myös keppi jolla hän voi tutkia ecoa menemättä liian lähelle ja hänen jalassaan olevat tukit estävät häntä turmelemasta luontoa.

Jak And Daxter: Precursor Legacy Muokkaa

Samos debytoi ensimmäisessä Jak-pelissä lähinnä käskyttävän tietäjän roolissa. Samos itse on usein "liian kiireinen" hoitamaan yleisiä ongelmia, joten hän pestaa Jakin ystävänsä Daxterin kanssa hoitamaan asian, mistä saakin kuulla Daxterin vastalauseita yllättävän usein. Samosin kireä luonne tulee hyvin esille ensimmäisessä pelissä.

Jak II Muokkaa

Samosin rooli on huomattavasti muuttunut ensimmäisen ja toisen Jakin välillä. Tietäjän roolissa hän edelleen toimii, mutta on pitkälle pelin puoliväliin vangittuna sellissään Krimzon Guard-tukikohdassa ja hänen nuorempi versioinsa itsestään on enemmän esillä. Samos on hieman rauhoittunut tuossa ajassa, eikä enää ole yhtä äkkipikainen kuin ensimmäisessä pelissä. Tosin hän joutuu usein konflikteihin nuoremman itsensä kanssa, jolla tämä kiivas luonto on säilynyt.

Jak 3 Muokkaa

Kolmannessa Jak-pelissä Samosin rooli on pienentynyt entisestään, hän toimii lähinnä Freedom Leaguen johtoportaassa ja esiintyy cutsceneissä, muttei erityisemmin kerrota mikä hänen tehtävänsä pelissä on. Samos esiintyy viisaana vanhana miehenä, joka suurimman osan ajasta ohjeistaa Jakia ja Daxteria heidän seikkailussaan mutta tämäkin rooli ollaan korvattu monella hahmolla, mikä harventaa hänen esiintymisiä entisestään.

Jak And Daxter: Lost Frontier Muokkaa

Kuten moni muukin hahmo, Samos poistettiin neljännestä osasta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki